O mateřství

09.05.2016 22:54

Vždycky jsem se na vlastní mateřství těšila. Dokonce mám takovou mlhavou vzpomínku z dětství, že se nás paní učitelka ve školce ptala, jestli bychom chtěli být malí nebo velcí a já jsem tenkrát odpověděla, že bych chtěla být velká, abych mohla mít miminko. A je to tady! Už pět měsíceů jsem maminkou úžasného chlapečka!

A přece jen, i když mě mateřství vždy zajímalo, měla jsem "načerpáno" spoustu zkušeností od různých kamarádek a lidí v okolí, tak mě pár věcí i trochu překvapilo a to bych ráda shrnula v dnešním článku.

Netušila jsem, že...

 

1) ....mateřství bude tak nádherné - vážně, jak už jsem zmínila výše, na mateřství jsem se těšila, ale přesto to nakonec překonalo moje představy. Samozřejmě, je to jiné, než si člověk představoval, jinak krásné, ale je to prostě nádhernější, než si člověk dokázal představit.

 

2) .... začátek mateřství bude tak bolestivý - no jo, teď myslím fyzicky, porod samozřejmě, ale i období potom a i to kojení, které se na krabičkách s kojícími čaji tváří tak nevinně. Je to vlastně podobné s tím předchozím bodem, člověk tak nějak tušil, že to bude bolet (teda hlavně ten porod, ty další věci se moc neřeší), ale představit si to nedokázal. Vlastně si to už ani teď - pět měsíců poté- představit nedokážu. Je to prostě všechno mnohem intenzivnější, než dosud člověk zažil.

 

3)... mě to tak pohltí - vždycky jsem se si říkala, že přece zůstanu normální, nebudu se pořád jen bavit o dětech a podobně. Chyba lávky, prostě miminko se uhnízdilo v mojí hlavě a není moc místa pro nic dalšího. Ve skrytu duše bych nejradši, aby všechny mé kamarádky měly hned teď miminka a já to s nimi mohla probírat. Ale díky Bohu, že ještě všechny nemáte, to by bylo na palici. (Snad mě tohle brzy přejde.)

 

4)...moje miminko bude opravdu nejkrásnější - Prostě je. Tečka. :-)

 

5)... je možné takhle milovat - a jsme opět u té intenzity... Takhle intenzivní cit, si člověk prostě nedokáže představit, dokud ho nezažije. A s tím i spojený strach o miminko, od té doby co jsem objevila dvě čárky na testu jsem se nepřestala o miminko bát a obávám se, že tohle je už nadoživotí.

Diskusní téma: O mateřství

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek